2011年4月25日 星期一

Apple的新技術

電子紙主要是仿效墨水在紙上的呈現效果,它強調能提供穩定的畫面、有更大的可視角、可在陽光下閱\讀,不容易造成眼睛的疲倦,因而成為目前電子書的螢幕。
但iPad為什麼不用電子紙的技術,而仍然使用LCD螢幕?因為閱\讀只是iPad的其中一個功\能,娛樂性的遊戲、影片仍然需要LCD的優勢來呈現。
雖然目前iPad還在用LCD,但從長遠來看,Apple還是希望能把電子紙的技術用在iPad的閱\讀功\能上,這可從它的專利上看出端倪。
從USPTO公開的專利中可以看出:Apple申請了一個可以切換這兩種模式的智慧型顯示技術,使用者可以透過軟體來切換使用的螢幕顯示器,甚至設定條件讓系統自行在不同文件或是情況下自動切換。

US20110080417
Title : SYSTEMS AND METHODS FOR SWITCHING BETWEEN AN ELECTRONIC PAPER DISPLAY AND A VIDEO DISPLAY
Filing Date : 2009.10.1.
Application Date : 2011.4.7.
Abstract :
Systems and methods for switching between an electronic paper display and a video display are provided. Control circuitry in an electronic device can analyze visual content to determine one or more features of the visual content. For example, the control circuitry can analyze visual content to determine the rate of change and/or color composition of the visual content. Based on the one or more features, the control circuitry can selectively enable the device\'s electronic paper display or the device\'s video display.

Smart的看法
Apple的創新與改善,是一般公司所難以項背的,這也是它為何能在市場上屹立不搖的原因,創新是一個企業的核心競爭力,由專利的發展不但可驗證企業的競爭力外,也可看出它的研發方向,相信在不久的將來iPad就會推出這款智慧型螢幕。

沒有留言: